• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad händer om man har maxbeslut och man går ner i tjänst och börjar jobba 80% istället 100%? Ändras förbehållsbeloppet? Isåfall när?

Är du ensamstående ändras inte förbehållet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Juni lönen - absolut!
Jag släppte allt i November/December. (12 olika skulder) Först nu så har jag fått skuldsaldo hos Kronofogden på en skuld som ska betalas in 1/6. Ännu inga papper om löneutmätning.

Jag ringer in direkt till KF när jag ser att jag fått ett föreläggande. Även om jag inte fått hem brev om det så ringer jag då jag ser det på mina sidor på hemsidan.
Så jag drar inte ut på tiden.

Så jag ligger cirkus 3 månader "före" dig. Så du kommer kunna få några löner till skulle jag tippa.

Tack! Många frågor blir det... Om jag fått en delgivning via Kivra idag och skriver på den nu, kommer utmätningen ta denna lönen då?
 

Lotten 37

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 November 2014
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Csn utbetalning är inte utmätningsbar och är inte med i beräkningen alls.

Ditt scenario förutsätter att du är ensamstående, har du make/sambo är inte ditt förbehåll statiskt
Undrar också lite över detta med CSN, så ni menar alltså att om man har löneutmätning att inte CSN räknas med alls?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp